Atlantic Freediving CUP 2018

by 11/22/2018

W drugim tygodniu naszego pobytu na Teneryfie, odbywały się zawody głębokościowe. 
W zawodach wystartowało troje Polaków, ja, Borys i Maja, nasza nowa polska instruktorka freedivingu AIDA :)
Dwa dni - dwie dyscypliny - do wyboru z trzech CNF, FIM i CWT. Podobne zasady jak na polskiej Krystalicznej Wodzie. Można poprawiać, pogłębiać tę samą dyscyplinę albo wybrać dwie różne i walczyć o klasyfikację generalną. Plan jednak był aby po 4 latach poprawić oficjalne wyniki, ale poprawianie wchodziło w grę jeżeli koronne CWT nie poszłoby dobrze :)


Odprawa zawodników!





Safety i coachowie wypływają pierwsi o świcie


Nasze deklaracje w Polsce planowane były inaczej, ale zweryfikowało je dobre nurkowanie podczas treningów. Co prawda udało się zaraz przed zawodami zrobić 60m, ale jednak trzeba było wziąć poprawkę na stres :D Dlatego zachowawczo wyszło 56m w CWT.  

Na miejsce startu przypłynąłem około 40 minut przed OT. Wykonałem rozgrzewkę (hang+FRC) pod okiem Madzi, która pełniła rolę mojego coach oraz safety na rozgrzewkowych bojach :) Nurkowanie przebiegło całkiem przyjemnie. W hektometrach nie może być inaczej :) 


Fot. Nauzet Millet Hernandez


Fot. Nauzet Millet Hernandez






Wszyscy pozazdrościli mi coacha więc następnego dnia Madzia została poproszona przez innych zawodników o coachowanie. Doskonale sobie poradziła i wszyscy jesteśmy jej wdzięczni za długie godziny spędzone w wodzie. Trzeba pamiętać, iż z racji że są to kameralne zawody, na których nikt nie zarabia, był to jej całkowity wolontariat. Madzi taka funkcja sprawia dużą satysfakcję i dlatego właśnie taka osoba nadaję się na safety!  

Udane nurkowanie wykonał również Borys zaliczając 40m CWT. 

Na drugą dyscyplinę wybrałem FIM, gdyż jak bardzo lubię CNF to na treningach nie nurkowałem w ten sposób w ogóle, za to free immersion na deep campie pojawiało się codziennie. 
Tym razem również obyło się bez problemów i zaliczyłem deklarowane 50m FIM. Na CNF przyjdzie jeszcze kiedyś czas :P


Fot. Nauzet Millet Hernandez


Fot. Nauzet Millet Hernandez


Fot. Nauzet Millet Hernandez


Fot. Nauzet Millet Hernandez


Fot. Nauzet Millet Hernandez








Drugiego dnia sporo osób albo poprawiło nieudany start, albo próbowało pogłębić wynik jak Borys, który zaliczył piękne 45m CWT.....

...stąd niezłym zaskoczeniem było dla mnie zajęcie III miejsca w klasyfikacji generalnej! Wybierając się na zawody nawet o tym nie myślałem :) 

Ostatecznie na pudle pojawiła się również Polka Maja z II miejscem!
Całkiem przyjemne okazało się więc dla nas Narodowe Święto Niepodległości!













Japan style!


Great Jessea & Cosmi - hope to meet you again!





I miejsce Cesar z Azorów,
II miejsce Jesper z Danii i ja III  :)


Wśród kobiet I miejsce Jessea z Hawajów,
II Maja z Lanzarote oraz III Andrea z Majorki:)


Już się zaczyna zabawa :D 

Fajnie było wziąć udział w międzynarodowych zawodach, z zawodnikami na wysokim poziomie, jak np. Jessea Lu, rekordzistka Chin, swoją drogą bardzo sympatyczna freediverka!  

Po ceremonii pojechaliśmy na wielką ucztę do restauracji dla lokalesów, a after party zakończył się na plaży - jak to mówią - co się wydarzyło na after party, zostanie na after party ;) 

Z tego miejsca chciałem podziękować sponsorowi Sii Polska za wsparcie sprzętowe w postaci nowego necka Chabaud!



Big thanks to people from Apnea Canarias who made it happen!
Dziękuję za kibicowanie, szczególnie Filipowi który dodatkowo nagrywał nasze starty podczas swojego "dnia wolnego od wody" :)
Dziękuję ekipie za cierpliwość i pomoc!


Nie było Diveye, ale są nagrania z talerzyka, z kamerki Paralenz :)



Video: Filip Jakubiak





PJ FREEDIVING

Autorzy bloga

Jacek Master Instruktor Freedivingu AIDA i aktywny zawodnik

Pati support / social media / herbatka :)